Jakie witaminy działają na włosy, skórę i paznokcie?

Witaminy na włosy i paznokcieTo, w jaki sposób się odżywiamy, ma bezpośredni wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także na nasz wygląd. Warto więc wiedzieć, jak komponować swoją dietę, aby mieć piękną skórę, lśniące włosy oraz naturalnie mocne paznokcie. Już najmniejsza zmiana wprowadzona w naszym codziennym menu może sprawić, że efekt pozytywnie nas zaskoczy. Jak zatem się do tego zabrać? Podpowiadamy.

Właściwości skóry, włosów i paznokci

Skóra jest żywą tkanką, naszym największym narządem, posiada więc zdolność do regeneracji. I to jest dobra informacja, bo oznacza to, że z pomocą zdrowego, pełnowartościowego pożywienia możemy doprowadzić do znaczącej poprawy wyglądu skóry. Kiedy skóra staje się szara, matowa, pojawiają się na niej wypryski, niezależnie od tego ile masz lat, jest mniej jędrna i pozbawiona blasku - musisz zadziałać od wewnątrz. Bo nawet jeśli zainwestujesz w drogi krem, to niewiele da, jeśli Twoja dieta będzie śmieciowa.

Włosy i paznokcie z kolei są zbudowane z martwych komórek, co sprawia, że tutaj zdrowa dieta zadziała na te, które dopiero wyrosną.

Jakie witaminy są potrzebne włosom, skórze oraz paznokciom?

Na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o witaminy na włosy, skórę i paznokcie znajduje się witamina A + B-karoten. Przyspiesza procesy regeneracji naskórka, pomaga zwalczyć przebarwienia na skórze, nadaje jej promienny kolor i ułatwia opalanie. Możemy ją odnaleźć zwłaszcza w żółtym serze, czerwonych oraz ciemnozielonych owocach, rybach, jajkach, a także w warzywach w kolorze pomarańczowym, jak chociażby papryka, dynia, morele. Królują także warzywa w kolorze zielonym tj. zielony groszek oraz fasolka szparagowa.

Istotna jest także witamina z grupy B. Jeśli mamy niedobory tych witamin, nasza skóra staje się ziemista, a na paznokciach pojawiają się plamy oraz bruzdy. Warto szukać jej w produktach, takich jak mleko, przetwory mleczne, żółtka jaj, otręby, orzechy, ryby, wątróbka, zielone warzywa liściaste czy pestki słonecznika. Podobnie jest z witaminą C. Wspomaga  ona produkcję kolagenu w skórze, uelastycznia naczynia krwionośne, a źródła to malina, porzeczki, papryka, kiwi, aronia, truskawki oraz owoce cytrusowe. Jest przede wszystkim niezwykle silną witaminą na włosy, skórę i paznokcie.

Witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, spowalnia procesy starzenia, dotlenia skórę, chroni przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego, a także wpływa na odpowiednią elastyczność skóry. W dodatku działa przeciwzapalnie. Znajdziemy ją w pełnych ziarnach zbóż, oliwie z oliwek, pestkach dyni oraz słoneczniku.

Komentarze