Odchudzasz się, ale nie widzisz efektów? Sprawdź, jakich błędów nie popełniać!

Jak się odchudzać?Jednym z głównych założeń wielu osób jest zrzucenie zbędnych kilogramów i ogólne zadbanie o swoją formę fizyczną. Dla większości jest to na tyle duże wyzwanie, że nie wiedzą, od czego zacząć i jak przeprowadzić cały proces odchudzania. Co więcej, na drodze do celu można popełnić wiele błędów, które skutecznie oddają od jego zrealizowania. Podpowiadamy, czego unikać, jeśli chce się obniżyć wagę bezpiecznie!

Z każdym rokiem rośnie liczba osób, które decydują się na uporządkowanie swojej diety, zmianę nawyków żywieniowych i aktywniejszy tryb życia. Wszystko po to, aby schudnąć, ale i cieszyć się lepszą kondycją fizyczną oraz psychiczną. Nie jest bowiem tajemnicą, że wraz ze zrzucaniem nadmiarowych kilogramów wzrasta komfort naszego życia i pewność siebie.

Jak zacząć odchudzanie?

Tak naprawdę już podjęcie decyzji o tym, że zamierzamy się odchudzać, jest pierwszym i najważniejszym krokiem w dążeniu do tego celu. Najlepiej, abyśmy poinformowali o takim planie najbliższych, którzy będą nas wspierać w jego realizacji, a przy okazji będziemy mieć świadomość, że nie może zawieść zarówno siebie, jak i ich. Kolejnym krokiem jest przygotowanie planu działania, a dokładniej podstawowego jadłospisu, skupiając się nie tylko na tym, aby było zdrowo i niskokalorycznie, ale przede wszystkim smacznie. Dieta nie powinna odbierać nam przyjemności ze spożywania posiłków, dlatego kluczem do sukcesu jest postawienie na zrównoważoną dietę, w której znajdą się składniki, które lubimy.

Czy zdrowa dieta wystarczy?

Mówi się, że dieta to 70% sukcesu jeśli chodzi o odchudzanie, pozostałe 30% to aktywność fizyczna. Wiele w tym prawdy i jak widzimy, bez odpowiednio skomponowanych posiłków trudno jest myśleć o redukcji kilogramów. Warto pamiętać o tym, że dieta to nie tylko to, co jemy, ale także wszelkiego rodzaju napoje. Najlepszym rozwiązaniem jest zrezygnowanie ze wszystkiego poza wodą, herbatami i ewentualnie kawą. Bez właściwego nawodnienia organizmu będziemy musieli dłużej czekać na pożądane efekty odchudzania. Pomocne przy diecie okazują się aplikacje mobilne, o czym więcej na Androidhacks, dzięki którym można obliczyć kaloryczność poszczególnych potraw i mieć pełną kontrolę nad tym co i w jakich ilościach spożywamy.

Tych błędów nie popełniaj!

Podstawowym błędem, jaki popełniają osoby odchudzające się, jest zbyt niska kaloryczność diety, a więc przejście na głodówkę, która nigdy nie jest dobrym wyjściem. Może bowiem zaburzać nasz metabolizm, układ hormonalny i z czasem spowodować efekt jojo. Odchudzanie to długi proces, który wymaga zmiany nawyków do końca życia, a najkorzystniejszą opcją jest zrzucanie maksymalnie 0,5-1 kg na tydzień. W ten sposób przechodzimy do kolejnego błędu, jakim jest brak cierpliwości, a co za tym idzie, zbyt szybkie rezygnowanie z odchudzania i powrót do starych, złych przyzwyczajeń. Musimy mieć świadomość tego, że tak jak nie przytyliśmy w miesiąc, tak nie zrzucimy zbędnej wagi w krótkim czasie. Zrzucanie wagi wymaga odpowiedniego podejścia i niestety stałej kontroli, co jednak z czasem stanie się naszym nawykiem.

Komentarze